CENTRO DE BIOLOGÍA MOLECULAR SEVERO OCHOACaptura de pantalla 2022 09 14 a las 10.27.10    

Purchasing and stockroom

Technical director: Antonio Hernan-Perez

 compras (at) cbm.csic.es
  Ground floor - 077

El Centro de Biología Molecular dispone de un Servicio de Compras-Almacén desde el que se gestionan todas las compras necesarias para el funcionamiento de los Servicios de dicho Centro como para la realización de los distintos proyectos de investigación.

Desde el Departamento de Compras se realizan todas las gestiones necesarias para optimizar las adquisiciones (programación de las Compras, prospección del mercado, selección y negociación con los proveedores, tramitación de pedidos, etc.), en el Almacén se recepcionan los pedidos y se distribuyen a los distintos usuarios o se almacenan para su posterior distribución.

Funciones asignadas al servicio de compras

  • Programación de las Compras
  • Prospección del mercado
  • Selección de los proveedores
  • Negociación con los proveedores
  • Selección de los productos a almacenar dependiendo de los consumos, caducidad, peligrosidad, etc.
  • Codificación y catalogación de los productos almacenados
  • Control de inventario
  • Solicitud de presupuestos a distintas casas comerciales, que sirven de base para la petición de los proyectos de investigación de las distintas líneas
  • Tramitación de pedidos externos:
    • Fungible
    • Inventariable:
      • Solicitud de tres presupuestos
      • Elaboración de la memoria justificativa del gasto cuando este se realiza a través de la UAM
      • Realización de la ficha de inventario cuando el gasto se realiza a través del CSIC
    • Pedidos al Extranjero:
      • Realización del pedido, recepción de la factura, comprobación de la misma, petición del cheque en la divisa correspondiente y pago al proveedor mediante dicho cheque
  • Tramitación de pedidos de reposición para el mantenimiento de los stocks del almacén
  • Facturación a las diferentes líneas de investigación de los alquileres de las botellas de gases, así como del anhídrido carbónico de los tanques y de la Nieve Carbónica, cargando a cada grupo la parte estimada correspondiente según sus consumos
  • Seguimiento de las compras realizadas y reclamación de los pedidos a los distintos proveedores
  • Relaciones con la Aduana en lo relativo a importaciones y exportaciones
  • Recepción de facturas de proveedores, comprobación de las mismas, solucionar los problemas derivados de facturaciones incorrectas por parte de los proveedores (precios y cantidades facturadas incorrectas, errores en la dirección de facturación, etc.), codificación y envío a Administración para su pago
  • Realizar todas las labores administrativas relacionadas con todo lo anterior (fotocopias, FAX, etc.)

Funciones asignadas al servicio de almacén

  • Recepción de pedidos, tanto externos como de reposición para el almacén.
  • Gestión de albaranes, comprobación del material indicado y marcación con número de cuenta para su posterior reparto.
  • Recepción, registro y entrega de los pedidos que llegan a través de las distintas plataformas. (CSIC, Ciber, Ciberer, Muestras clínicas, etc.)
  • Colocación y almacenaje del material en sus diferentes y correspondiente ubicación.
  • Reposición de almacén principal.
  • Control de stock e inventario.
  • Entrega de pedidos internos.
  • Entrega de pedidos externos a los diferentes laboratorios.
  • Preparación, comprobación y devolución de los pedidos.
  • Llenado de los tanques de nitrógeno líquido y controles de niveles periódicos.
  • Facturación de tanques de nitrógeno.
  • Control y registro de las balas de gases.
  • Control de batas y ropa de servicio de mantenimiento para su limpieza.
  • Almacenamiento de sueros, registro y entrega a demanda.
  • Facturación de los pedidos internos.
  • Realización de tareas administrativas. (Impresión de pedidos, escaneo de albaranes, etc.)
  • Clasificación y archivo de pedidos internos y externos.
Image


* For external calls please dial 34 91196 followed by the extension number
Last nameNameLaboratoryExt.*e-mail
Campos TalaverónLeyre0764432lcampos(at)cbm.csic.es
Celestén MartínJose MiguelAlmacén4480jcelesten(at)cbm.csic.es
Fernández MartínMª José0774429mjfernandez(at)cbm.csic.es
Hernán-Pérez FernándezAntonio0774427ahernanperez(at)cbm.csic.es
Hernández LargoJesús Miguel0774428jmhernandez(at)cbm.csic.es
Pastor RodríguezRosa María0774429rmpastor(at)cbm.csic.es
Pedraza CaroTeodoroAlmacén4479tpedraza(at)cbm.csic.es

Formularios Pedidos
Pedidos externos

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand

COOKIES POLICY

What are cookies?

A cookie is a file that is downloaded to your computer when you access certain web pages. Cookies allow a web page, among other things, to store and retrieve information about the browsing habits of a user or their equipment and, depending on the information they contain and the way they use their equipment, they can be used to recognize the user.

Types of cookies

Classification of cookies is made according to a series of categories. However, it is necessary to take into account that the same cookie can be included in more than one category.

  1. Cookies according to the entity that manages them

    Depending on the entity that manages the computer or domain from which the cookies are sent and treat the data obtained, we can distinguish:

    • Own cookies: those that are sent to the user's terminal equipment from a computer or domain managed by the editor itself and from which the service requested by the user is provided.
    • Third party cookies: those that are sent to the user's terminal equipment from a computer or domain that is not managed by the publisher, but by another entity that processes the data obtained through the cookies. When cookies are installed from a computer or domain managed by the publisher itself, but the information collected through them is managed by a third party, they cannot be considered as own cookies.

  2. Cookies according to the period of time they remain activated

    Depending on the length of time that they remain activated in the terminal equipment, we can distinguish:

    • Session cookies: type of cookies designed to collect and store data while the user accesses a web page. They are usually used to store information that only is kept to provide the service requested by the user on a single occasion (e.g. a list of products purchased).
    • Persistent cookies: type of cookies in which the data is still stored in the terminal and can be accessed and processed during a period defined by the person responsible for the cookie, which can range from a few minutes to several years.

  3. Cookies according to their purpose

    Depending on the purpose for which the data obtained through cookies are processed, we can distinguish between:

    • Technical cookies: those that allow the user to navigate through a web page, platform or application and the use of different options or services that exist in it, such as controlling traffic and data communication, identifying the session, access to restricted access parts, remember the elements that make up an order, perform the purchase process of an order, make a registration or participation in an event, use security elements during navigation, store content for the broadcast videos or sound or share content through social networks.
    • Personalization cookies: those that allow the user to access the service with some predefined general characteristics based on a series of criteria in the user's terminal, such as the language, the type of browser through which the user accesses the service, the regional configuration from where you access the service, etc.
    • Analytical cookies: those that allow the person responsible for them to monitor and analyse the behaviour of the users of the websites to which they are linked. The information collected through this type of cookies is used in the measurement of the activity of the websites, applications or platforms, and for the elaboration of navigation profiles of the users of said sites, applications and platforms, in order to introduce improvements in the analysis of the data of use made by the users of the service.

Cookies used on our website

The CBMSO website uses Google Analytics. Google Analytics is a simple and easy to use tool that helps website owners to measure how users interact with the content of the site. You can consult more information about the cookies used by Google Analitycs in this link.

Acceptance of the Cookies Policy

The CBMSO assumes that you accept the use of cookies if you continue browsing, considering that it is a conscious and positive action from which the user's consent is inferred. In this regard, you are previously informed that such behaviour will be interpreted that you accept the installation and use of cookies.

Knowing this information, it is possible to carry out the following actions:

  • Accept cookies: if the user presses the acceptance button, this warning will not be displayed again when accessing any page of the portal.
  • Review the cookies policy: the user can access to this page in which the use of cookies is detailed, as well as links to modify the browser settings.

How to modify the configuration of cookies

Using your browser you can restrict, block or delete cookies from any web page. In each browser the process is different, here we show you links on this particular of the most used browsers:

fondosocialeuropeo-300px.png
Ministerio-de-Ciencia-e-Innovacin-600px.png
Comunidad-de-Madrid-600Bpx.png
agenda20-30-600px.png
fundacion-areces600px0710.png
LOGO_ERC.jpg
hrexcellence.jpg
worldwidecancerresearch-600px0710.png
aecc-600tpx.png
bbva-fund-400.png
Niemann-Pick-400px.png
wilderfund-400px.png
AliciaKoplowitz-400px.png
la-caixa-fund-600px.png
inocente-inocente-600px.png
cure-alzheimers-fund-600px.png
citrin-foundation.png
tatiana-fund02-600bpx1.png
campus-excelencia-600x400px.png
fundacion-uno-entre-cien-mil-v02.png