Cabecera 2019 CBMSO CSIC UAM

2019.06.07 alejandro schinder

Alejandro Schinder

Instituto Leloir, Buenos Aires, Argentina

"Remodeling of adult hippocampal circuits by neurogenesis and experience"

Special Seminar 03/06/2019

2019.06.03 claudio cuello

Claudio Cuello

Department of Pharmacology, McGill University, Montreal, Quebec, Canada

"Discovery of a novel NGF metabolic pathways and its significance in Alzheimer's disease"

Special Seminar 27/05/2019

2019.05.27 hector garcia seisdedos

Héctor García Seisdedos

Weizmann Institute of Science, Department of Structural Biology, Rehovot, Israel

"Supramolecular assemblies in evolution, disease and design"

Special Seminar 16/05/2019

2019.05.16 maria dolores marcos garcia

Mª Dolores Marcos Garcia

Universidad Autónoma de Madrid

"Conociendo Internet de las Cosas. Las posibilidades de una tecnología en desarrollo"

Special Seminar 09/05/2019

2019.05.09 kenneth birnbaum

Ken Birnbaum

Center for Genomics and Systems Biology, New York University, USA

"Act locally, assay globally: single-cell RNA-seq approaches to mapping positional signaling effects in plants"

Special Seminar 06/05/2019

2019.05.06 valerie wallace

Valerie Wallace

Donald K. Johnson Eye Institute, Krembil Research Institute, University Health Network
Department of Ophthalmology and Vision Science, Faculty of Medicine, University of Toronto, Toronto, Canada

"Material Exchange Between Photoreceptors: A New Way of Thinking About Retinal Cell Transplantation"

Special Seminar 08/04/2019

2019.04.08 mauro costa mattioli

Mauro Costa-Mattioli

Departments of Neuroscience, Molecular and Cellular Biology, Baylor College of Medicine, Houston, Texas

"The gut-microbiome-brain axis in neurodevelopmental disorders"

Special Seminar 03/04/2019

2019.04.03 richard mann

Richard S. Mann

Columbia University of New York

"The transcription factor specificity paradox: Lessons from Hox proteins"

Special Seminar 20/03/2019

2019.03.20 adolfo lopez de munain

Adolfo López de Munain

Instituto de Investigación Sanitaria Biodonostia

"Etiopatogenia de la ELA: evidencias clínico-epidemiológicas y experimentales de una hipótesis metabólica"

Special Seminar 18/03/2019

2019.03.18 benedikt berninger

Benedikt Berninger

Centre for Developmental Neurobiology, MRC Centre for Neurodevelopmental Disorders, Institute of Psychiatry, Psychology & Neuroscience. King's College London, UK

"Engineering neurogenesis for the postnatal brain"